ضرورت استفاده از هوش مصنوعی

0

 

ضرورت استفاده از هوش مصنوعی

 قسمت قبل

ادامه

گفته شد یکی از حیاتی‌ترین زمینه‌هایی که هوش مصنوعی توانسته در آن پیشرفت چشمگیری داشته باشد، امنیت عمومی است. و در این رابطه از چهارده کشور مثال اورده شد.

امنیت عمومی مهمترین چالش جوامع و حکومت ها برای داشتن کشوری آرام به منظور فراهم کردن  ایجاد فرصت های شغلی، کاری و زندگی توام با رفاه وآسایش است.

از آنجا که یکی از وظایف اصلی دولت‌ها و سازمان‌های مجری قانون، تأمین امنیت عمومی است و روش‌های سنتی پیشگیری از وقوع جرم و مدیریت بحران همیشه با محدودیت‌هایی از قبیل بودجه، نیروی انسانی، زمان کافی و … همراه بوده است می توان با بکار گیری ابزار هوش مصنوعی، فرصتی برای استفاده از داده‌ها، الگوریتم‌ها و یادگیری ماشین برای افزایش اقدامات ایمنی عمومی ایجاد نمود.

امروزه با توجه به تجارب حاصله در کشور های مختلف می توان به صراحت ادعا نمود پتانسیل هوش مصنوعی در امنیت عمومی بسیار زیاد است. و اینکه با ادامه پیشرفت این فن آوری، می‌توانیم انتظار ارائه راه‌حل ‌های نوآورانه ‌تری برای رفع چالش‌ های ایمنی عمومی پیش رو  درآینده داشته باشیم.

ادغام هوش مصنوعی با سایر فن آوری ‌های نو ظهور مانند اینترنت اشیا (IoT) و رباتیک می ‌تواند به ایجاد شهرهای هوشمندی منجر شود که در آن امنیت عمومی به ‌صورت خودکار درآمده و بسیار کارآمد و فعال خود را نشان دهد.

همچنین هوش مصنوعی خواهد توانست با تحلیل داده‌ های چند منبعی و ادغام اطلاعات مختلف رسیده از منابع گوناگون مانند دوربین ‌ها، شبکه ‌های اجتماعی، تلفن‌ های همراه و سیستم ‌های اطلاعاتی، تحلیل‌ های جامع ‌تر و دقیق ‌تری را ارائه نماید.

از طرفی پیش‌بینی می ‌شود از هوش مصنوعی برای شناسایی الگوهای غیرمعمول و تهدیدات سایبری قبل از وقوع حملات و پاسخ خودکار به حملات استفاده گردد و با تشخیص الگوهای پیچیده با استفاده از الگوریتم ‌های پیشرفته برای پیش‌بینی تهدیدات بالقوه قبل از وقوع آن ‌ها اقدام گردد.

همچنین در زمینه تحلیل احساسات و رفتار ها و شناسایی اهداف افراد با استفاده از تکنیک ‌های پردازش زبان طبیعی   (NLP)  و تحلیل رفتار، نیت ‌ها و تهدیدات بالقوه از مکالمات و تعاملات آنلاین کارهایی صورت می ‌پذیرد و رفتارهای پرخطر پیش از وقوع آن‌ ها پیش‌بینی خواهد گردید.

بنابراین با عنایت به آنچه گفته شد می توان اذعان کرد هوش مصنوعی به ابزاری ضروری در تضمین امنیت عمومی تبدیل شده است.

هوش مصنوعی توانسته است با ارائه روش های پیشگیری از جرم و شناسائی چهره مجرمین تا مدیریت بحران‌ ها و بلایا گرفته تا کنترل ترافیک و امنیت سایبری، امکانات و فرصت‌ های جدیدی را به ارمغان ‌آورد.

با وجود چالش ‌ها و ملاحظات اخلاقی، در صورت اجرای مسئولانه، دقیق و به ‌موقع، بکار گیری هوش مصنوعی و توانمندی های این ابزار دست ساز انسان می‌ توانیم جوامع ایمن‌تری را ایجاد کنیم و سازمان‌ های مجری قانون را برای پاسخگویی مؤثرتر توانمند سازیم.

ضرورت استفاده از هوش مصنوعی

تورینگ

22 ژانویه 2024

منابع: مقالات مرتبط و  https://medium.com

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.