معرفی اتحادیه هویت امن (SIA)

0

 

 

1-     معرفی موسسه SIA

1-1-ماموریت

عرضه صحیح تأثیر هویت بر شکوفایی مردم، اقتصاد و جامعه. این مؤسسه معتقد است، هویت قانونی و قابل اعتماد، سنگ بنای حمایت از حقوق، توسعه ظرفیت اجتماعی و اقتصاد دیجیتال و نقطه دسترسی به طیف وسیعی از خدمات عمومی و خصوصی می‌باشد.

1-2-زمینه همکاری

این مؤسسه، صنایع و سازمان‌های دولتی و خصوصی را گرد هم می‌آورد تا همکاری‌های بین‌المللی را تقویت کند و ضمن کمک به پیشبرد سیاست هویت، به منظور  راهنمایی‌های فنی ارائه می‌نماید تا بهترین تجربیات را در اجرای برنامه‌های هویت به اشتراک گذارند.

1-3-پشتیبانی از برنامه های جهانی

اهداف برنامه 2030 سازمان ملل برای توسعه پایدار، اصول برنامه شناسایی برای توسعه گروه بانک جهانی (ID4D) در شناسایی توسعه پایدار به سوی عصر دیجیتال، منشور حقوق اساسی اتحادیه اروپا، ID4 آفریقا و شورای هویت آن.

1-4-توسعه استانداردهای باز

در حال توسعه استانداردهای باز بین‌المللی با قدمت بیش از 40 سال.

1-5-دسترسی جهانی

بیش از 85 درصد از جمعیت جهان از طریق چندین برنامه کاربردی توسط فناوری‌های اعضای این مؤسسه تحت پوشش قرار دارند.

1-6-کدهای رفتاری

اعتقاد به پیروی از استانداردهای اخلاقی بالا برای رویارویی با چالش‌ها و دستیابی به ظرفیت‌های کامل هویت‌های دیجیتال و خدمات الکترونیکی امن که به‌عنوان یک موضوع مهم و کلیدی، مورد توجه همه ذی‌نفعان است.

2-     ساختار

2-1-مجمع عمومی

مجمع عمومی متشکل از اعضای مؤسس، اصلی و وابسته است. همچنین از رؤسای کمیته‌های مشورتی کارگروه‌ها دعوت می‌شود تا در مجامع عمومی با نقش مشورتی شرکت کنند. سایر اعضای وابسته می‌توانند با اجازه رئیس در مجمع عمومی شرکت کرده و سخنرانی نمایند.

2-2-هیئت مدیره

هیئت مدیره راهبردها را تعیین می‌کند و در حال حاضر دارای 4 عضو است؛ این اعضاء عبارتند از شرکت های Idemia، INGroupe، Thales و Veridos . ریاست هیئت مدیره به عهده معاون اجرایی هولدینگ Idemia است و شرکت INGroupe به‌عنوان نائب رئیس هیئت مدیره فعالیت می‌کند. همچنین از رؤسای کمیته‌های مشورتی و کارگروه ها دعوت می‌شود تا هر سال در یک جلسه هیئت مدیره یا جلسه مشورتی شرکت کنند.

2-3-دبیر کل

دبیر کل مؤسسه که به هیئت مدیره گزارش می‌دهد، مسئول مدیریت روزمره مؤسسه SIA است. دبیر کل توسط یک تیم اجرایی که مسئولیت زمینه‌های خاصی از کار مؤسسه را بر عهده دارد، پشتیبانی می‌شود.

2-4-کارگروه ها و کالج‌ها

هیئت مدیره درخصوص موضوعات مورد علاقه انجمن، ممکن است کارگروه های مختلف ایجاد نماید. کارگروه های مربوط به «محصولات و خدمات صنعت»، «کالج 1» این مؤسسه را تشکیل می‌دهند و کارگروه های مربوط به «توسعه استانداردهای باز»، «کالج 2» این مؤسسه را تشکیل می‌دهند.

کارگروه ها شامل موارد زیر است:

کارگروه امنیت سند

هدایت طراحی، ساخت، صدور و تأیید اسناد امن به‌صورت آسان و مقرون به‌صرفه.

کارگروه هویت دیجیتال

هدایت توسعه و پذیرش خدمات ایمن، قابل اعتماد، مؤثر و فراگیر.

 

 

کارگروه ID4ALL

حمایت از ارائه هویت قانونی و قابل اعتماد در راستای اصول مؤسسات جهانی و با رویکردهای دنیای واقعی برای مدیریت هویت در دولت و در عین حال حفاظت از حریم خصوصی داده‌ها، امنیت و حقوق کاربر.

 

کارگروه مرز

ارائه بهترین شیوه‌ها برای داشتن مرزهای بدون شکاف و ایمن.

 

کارگروه بیومتریک

ترویج استفاده از بیومتریک برای امکان شناسایی ایمن، راحت و مبتنی بر حریم خصوصی شهروندان.

 

گروه کاری اوسیا(OSIA)

باز کردن اکوسیستم ID با OSIA؛ یک چهارچوب با قابلیت همکاری برای نوآوری، رقابت و پایداری. گروه کاری OSIA بخشی از کارگروه 2 می‌باشد.

 

2-5-کمیته‌های مشورتی

متشکل از بخش دولتی و اعضای دانشگاهی وابسته به مؤسسه SIA است. کمیته‌های مشورتی حداقل 2 بار در سال برای بررسی پیشرفت کارگروه ها و ارائه راهنمایی‌های استراتژیک تشکیل جلسه می‌دهند.

 

 

3-     اعضای اصلی (بنیان‌گذاران)

هولدینگ IDEMIA:
راهبر جهانی در هویت افزوده؛ محیطی قابل اعتماد را فراهم می‌کند تا شهروندان و مصرف‌کنندگان به‌طور یکسان، فعالیت‌های حیاتی روزانه خود (مانند پرداخت، اتصال و سفر) را در فضای فیزیکی و دیجیتالی انجام دهند.

در دنیای امروز امنیت هویت به یک مأموریت حیاتی تبدیل شده است. لذا با تأکید بر هویت افزوده و هویتی که حریم خصوصی، اعتماد، تراکنش‌های ایمن و تأیید شده را تضمین می‌کند، روشی تولید می‌شود تا یکی از بزرگ‌ترین دارایی‌ها یعنی هویت افراد و اشیا با امنیت کامل به‌کارگیری شود. IDEMIA  برای مشتریان بین‌المللی از بخش‌های مالی، مخابرات، هویت، امنیت عمومی و اینترنت اشیا، هویت افزوده ارائه می‌کند و با نزدیک به 15000 کارمند در سراسر جهان به مشتریان در 180 کشور جهان خدمات ارائه می‌دهد.

اطلاعات بیشتر در این باره سایت https://www.idemia.com موجود می باشد.

 

گروه IN Groupe:
نزدیک به 500 سال با دولت فرانسه شریک است و راه حل‌های هویتی و خدمات دیجیتال ایمن را در لبه پیشرفت فناوری و ادغام الکترونیک و بیومتریک ارائه می‌دهد؛ شامل کامپوننت‌ها تا خدمات و اسناد تا سیستم‌های قابل همکاری؛ تخصص مجموعۀ IN Groupe در زمینه هویت و خدمات امن دیجیتال است. این نهاد، در تسهیل زندگی و کمک به دولت‌ها برای اعمال حق حاکمیت خود و همچنین به محافظت شهروندان از هویت خود، و یکپارچگی کسب‌و‌کارها کمک می‌کند.

اطلاعات بیشتر در این باره سایت http://www.imprimerienationale.fr موجود می باشد.

 

Thales
شرکت Thales[1] : این گروه که در واقع اسم جدیدی برای شرکت قدیمی Gemalto است، مدعی است که در بازارهای هوانوردی، فضا، حمل‌و‌نقل، هویت دیجیتال و امنیت و دفاع، راه حل‌ها، خدمات و محصولات را به مشتریان ارائه می‌دهد. تالس با 83000 کارمند در 68 کشور، فروش 19 میلیارد یورویی را در سال 2019 ( به‌صورت پیش‌فرض از جمله Gemalto طی 12 ماه) ایجاد کرد. تالس به‌ویژه در نوآوری‌های دیجیتال مانند اتصال، داده‌های بزرگ، هوش مصنوعی و امنیت سایبری سرمایه‌گذاری می‌کند.

در راستای این چشم‌انداز، تالس راه حل‌های هویتی و بیومتریک را به دولت‌ها، مقامات دولتی و نهادهای خصوصی در زمینه‌های هویت مدنی و امنیت عمومی عرضه می‌کند. این کار با ارائه اسناد امنیتی مانند گذرنامه، کارت شناسایی، گواهینامه رانندگی که در قلب طرح‌های هویتی قرار دارند، انجام می‌شود. همچنین تالس راه حل‌هایی را برای تأیید هویت افراد ارائه می‌نماید؛ مانند ثبت ملی مشخصات افراد هنگام عبور از مرز. این قابلیت‌ها بر اساس بیومتریک انجام می‌شود. همچنین این شرکت، به چالش‌های امنیت عمومی و اجرای قانون پرداخته و جدیدترین فناوری‌های پزشکی قانونی جنایی و تشخیص چهره را در زمان مناسب ارائه می‌کند.

اطلاعات بیشتر در این باره سایت https://www.thalesgroup.com/en موجود می باشد.

 

Veridos

 

شرکت Veridos راه حل‌های شناسایی و هویت ایمن را برای دولت‌ها در سراسر جهان ایجاد می‌کند. در ژانویه 2015 بین شرکتG&D[2]  مونیخ و شرکتBundesdruckerei  برلین، سرمایه‌گذاری مشترک انجام شد و شرکت  Veridos  با تخصص دو شرکت بزرگ آلمانی به‌منظور خدمت به بازار بین‌المللی تجمیع شدند.

مجموعه Veridos شامل راه حل‌هایی برای تولید و شخصی‌سازی اسناد گذرنامه، کارت شناسایی، گواهینامه رانندگی و کارت‌های مراقبت‌های بهداشتی است که همه این موارد با سیستم‌های مدیریت داده برای شخصی‌سازی، صدور و مستندسازی تکمیل می‌شوند. همچنین راه حل‌هایی برای شناسایی اشخاص، ثبت نام رأی‌دهندگان و کنترل مرز ارائه می‌کند. دفتر مرکزی این مجموعه در برلین و مرکز عملیاتی مستقر در مونیخ است و در کشورهایی از جمله برزیل، کانادا، مکزیک، سنگاپور، ایالات متحده آمریکا و امارات متحده عربی نمایندگی دارد.

اطلاعات بیشتر در این باره سایت http://www.veridos.com موجود می باشد.

 

 

4-     اعضای مرتبط

4PLATE

 

4PLATE که در وپرتال آلمان تأسیس شد، یک شرکت مشترک متشکل از شرکت C.T.LAY ایتالیا، شرکت Pro Gravur سوئیس و شرکت PlascoTec آلمان است که به تولید صفحات لمینیت با فناوری پیشرفته اشتغال دارد.

اطلاعات بیشتر در این باره سایت https://www.4plate.de موجود می باشد.

 

Archipels

 

Archipels ، یک پلتفرم هویت افزوده است که افراد، شرکت‌ها و مؤسسات را تأیید و شناسایی می‌کند.

اطلاعات بیشتر در این باره سایت https://www.archipels.io موجود می باشد.

 

C.S.T
فناوری علوم جنایی (C.S.T) به رهبری تیمی از کارشناسان صنعت امنیت و خدمات علمی، ویژگی‌های امنیتی را برای اسناد هویتی و اسکناس‌ها توسعه داده و می‌فروشد. C.S.T همچنین فرایندهای نوآورانه‌ای را برای فاش کردن آثار و سرنخ‌ها برای شناسایی مجرمان توسعه می‌دهد. فناوری C.S.T که توسط وزارت کشور فرانسه تأیید شده است، توسط کارشناسان خدمات علمی استفاده می‌شود.

برای اسناد هویتی دولتی و اسکناس‌ها، C.S.T طیف وسیعی از ویژگی‌های امنیتی سطح ۱ را با ویژگی‌های بصری منحصربه‌فرد توسعه می‌دهد تا از احراز هویت سریع و بصری اطمینان حاصل کند. این فناوری‌ها با ترکیب خواص شیمیایی و اثرات نوری، نسل جدیدی از ویژگی‌های امنیتی را ارائه می‌دهد.

اطلاعات بیشتر در این باره سایت https://www.crimesciencetechnology.com موجود می باشد.

 

Entrust

 

شرکت Entrust در کاربردهای عبور از مرزها، خرید، دسترسی به خدمات دولت الکترونیک یا ورود به شبکه های شرکتی با فعال کردن هویت های قابل اعتماد، پرداخت ها و حفاظت از داده ها مشغول به فعالیت است. در قلب همه این تعاملات، خدماتی مثل امنیت دیجیتال و راه حل  های صدور اعتبارنامه[3] ارائه می کند.

اطلاعات بیشتر در این باره سایت https://www.entrustdatacard.com موجود می باشد.

 

Identitypass
شرکت Identitypass در آفریقا فعالیت می کند و ارائه دهنده راه حل های امنیتی و تأیید صحت[4] است. این کار از طریق، تأیید داده ها، راه حل های بیومتریک، تأیید اسناد و راه حل های تشخیص جعل انجام می شود.

اطلاعات بیشتر در این باره سایت https://myidentitypass.com موجود می باشد.

 

هولدینگ OSD[5]

 

هولدینگ OSD یک شرکت هولدینگ است و تنها سهامدار مستقیم و غیرمستقیم شرکت‌های تابعه زیر می‌باشد:

·        مجموعه OeSD بین الملل

·        مجموعه OSD

مجموعه OSD عملیات تجاری گروه OeSD را انجام می‌دهد و تمرکز مجموعه OeSD بین الملل بر روی اسناد مسافرتی مانند گذرنامه‌های الکترونیکی، گذرنامه‌های قابل خواندن با ماشین و برچسب‌های ویزا می‌باشد که به مشتریان بین‌المللی فروخته می‌شوند. این شرکت عمدتاً پروژه‌های بزرگ را پوشش می‌دهد که شامل یکپارچه‌سازی سیستم‌ها و نصب مراکز شخصی‌سازی در کشور مشتری می‌باشد. در حال حاضر مجموعه OeSD بین الملل در اروپا، آفریقا، آسیا و اقیانوسیه فعالیت می‌کند.

اطلاعات بیشتر در این باره سایت https://www.staatsdruckerei.at/en/the-oesd/the-oesd-group موجود می باشد.

 

گروه IQS
شرکت‌های گروه IQS بازار بین‌المللی را با محصولات و فناوری‌های نوآورانه در زمینه‌هایی از حفاظت از مشابه سازی، اپتیک و چاپ سه بعدی نانو برای کاربردهای پزشکی عرضه می‌کنند. این گروه، از مالکیت معنوی و دانش خود در تکنیک های لیتوگرافی، چاپ سه بعدی نانو و تکثیر صنعتی مواد نانوساختار بهره می برد.

اطلاعات بیشتر در این باره سایت https://iqsgroup.cz موجود می باشد.

 

شرکت Veridas

 

این شرکت، یک شرکت «نرم افزار به عنوان سرویس» است که راه حل‌هایی را برای تأیید هویت واقعی افراد در فضای فیزیکی و دیجیتال ارائه می‌دهد. این کار با توسعه فناوری‌های اختصاصی برای بیومتریک چهره، بیومتریک صوتی و تأیید اسناد هویت انجام می‌شود. چشم‌انداز این شرکت، آینده‌ای بدون رمز عبور و کلید است که در آن افراد به‌صورت خصوصی، ایمن و داوطلبانه برای افراد حاضر شناخته می‌شوند. این شرکت از سال 2017 در سطح جهانی در بخش‌هایی مثل بانکداری، بیمه، مخابرات، حمل و نقل[6] و ادارات دولتی فعالیت می‌نماید. دفتر مرکزی این شرکت در اسپانیا و شرکت های تابعه در بریتانیا، آمریکای لاتین (مکزیک، کلمبیا) و ایالات متحده دارد.

اطلاعات بیشتر در این باره سایت https://veridas.com موجود می باشد.

 

 

5-     اعضای وابسته

آژانس ملی حاکمیت الکترونیک و انفورماتیک دولتی (گینه)[7]
آژانس ملی حاکمیت الکترونیک و انفورماتیک دولتی – گینه – یک ساختار اجرایی فنی است که مسئول کامپیوتری کردن مدیریت عمومی و راه‌اندازی یک سیستم یکپارچه، به‌عنوان بخشی از نوسازی اداره و ارائه خدمات آنلاین به مردم است.

اطلاعات بیشتر در این باره سایت http://angeie.gov.gn/ موجود می باشد.

 

مرکز عالی تحقیق و مبارزه با تقلب در اسناد[8]
مرکز عالی تحقیق و مبارزه با تقلب در اسناد که در سال 2022 تأسیس شد و در سوئیس مستقر است. نتیجه ارتباط بین 5 بازیگر اصلی این کشور در زمینه‌های کنترل تقلب اسناد، مبارزه با جرم و اطلاعات  سایبری است. مرکز تعالی شامل بخش‌هایی است که عبارت‌اند از:

·        آزمایشگاه تحقیقاتی و تجزیه و تحلیل پزشکی قانونی؛

·        چاپخانه امنیتی و نمونه‌سازی؛

·        مرکز موقعیت و اطلاعات؛

·        آکادمی آموزشی برای تقلب در اسناد؛

·        تجزیه و تحلیل دست خط؛

·        راه حل‌های امنیتی و اطلاعات و امنیت سایبری.

اطلاعات بیشتر در این باره سایت https://excellence-centre.org/ موجود می باشد.

 

انجمن اروپایی بیومتریک (EAB)

 

انجمن اروپایی بیومتریک (EAB) در زمینه هویت دیجیتال و بیومتریک در اروپا فعالیت می کند. این انجمن غیرانتفاعی از تمام بخش‌های جامعه هویت در سراسر اروپا، دولت‌ها، سازمان‌های غیردولتی، صنعت، انجمن‌ها و گروه‌های علاقه‌مند خاص و دانشگاه حمایت می‌کند.

اطلاعات بیشتر در این باره سایت http://www.eab.org/ موجود می باشد.

 

آکادمی حکومت الکترونیک (eGA) – استونی

 

آکادمی حکمرانی الکترونیکی (eGA) یک سازمان غیرانتفاعی، غیردولتی و سازمان مشاوره غیرانتفاعی است که برای ایجاد و انتقال دانش و بهترین عملکرد در مورد دولت الکترونیک، دموکراسی الکترونیک، امنیت و توسعه ملّی سایبری، در استونی تأسیس شده است.

علاوه بر این eGA به دولت‌ها در فرآیندهای پیاده‌سازی با همکاری شرکت‌های فناوری اطلاعات کمک می‌کند. از سال 2002، آکادمی حکومت الکترونیکی با نزدیک به 50 کشور در برنامه‌ریزی و اجرای سیاست‌های دولت الکترونیک، تنظیم سازمانی، چهارچوب‌های قانونی، فنی و مدیریت مشارکت داشته است.

اطلاعات بیشتر در این باره سایت http://www.ega.ee/ موجود می باشد.

 

EIDES – اسلوونی

 

انجمن اسلوونی برای شناسایی الکترونیکی و خدمات اعتماد الکترونیکی با نام اختصاری EIDES Association، در سال 2016 تأسیس شده است. این انجمن یک انجمن داوطلبانه و غیرانتفاعی متشکل از اشخاص حقیقی و حقوقی است که به‌منظور تسریع در استفاده از هویت الکترونیکی، ابزارهای شناسایی الکترونیکی و خدمات اعتماد الکترونیکی، اجرای اقدامات و رویه‌های امنیتی مرتبط با آن و افزایش آگاهی افراد و نهادهای بخش دولتی و خصوصی در مورد اهمیت، مزایا و راه‌های معرفی کسب و کار دیجیتال تشکیل گردیده است.

اطلاعات بیشتر در این باره سایت http://www.zeides.si/en/welcome-page/ موجود می باشد.

 

اداره فدرال هویت و شهروندی (ICA) – امارات متحده عربی

 

مرجع فدرال هویت و شهروندی امارات متحده عربی (ICA) در سال 2004 تأسیس شد. برنامه کارت شناسایی امارات، شامل ثبت اطلاعات شخصی و حیاتی برای همه جمعیت و نگهداری آن‌ها در پایگاه‌های الکترونیکی با هماهنگی مقامات ذی‌صلاح و صدور کارت شناسایی امارات برای هر فرد ثبت نام شده بود. کارت شناسایی امارات، شامل شماره شناسه، داده‌های قابل خواندن و داده‌های ذخیره‌شده بر روی یک تراشه الکترونیکی است که در همه موجودیت‌ها قابل استفاده می‌باشد. در سال 2017 امور تابعیت، گذرنامه، ورود و اقامت اتباع خارجی در امارات و انتقال وظایف و اختیارات محوله وزارت کشور به ICA انتقال پیدا کرد.

اطلاعات بیشتر در این باره سایت https://www.ica.gov.ae/en/home.aspx موجود می باشد.

 

وزارت کشور فدرال آلمان (BMI)
وزارت کشور فدرال آلمان[9] که از جمله فعالیت‌های کلیدی آن، نظارت بر پروژه گذرنامه ملّی آلمان است.

اطلاعات بیشتر در این باره سایت http://www.bmi.bund.de/EN/Home/home_node.html موجود می باشد.

 

ID4AFRICA
ID4Africa  یک جنبش چند سهامدار است که پذیرش شفاف و مسئولانه هویت دیجیتال را در خدمت توسعه در آفریقا ترویج می کند.

هر سال یک نشست سالانه در یک کشور آفریقایی مختلف تشکیل می دهد. نشست سالانه آتی برای 24 تا 26 آوریل 2018 در ابوجا نیجریه برنامه ریزی شده است که در آن بیش از 1200 نماینده به نمایندگی از دولت های آفریقایی، آژانس های توسعه و بخش خصوصی در آن حضور خواهند داشت.

اطلاعات بیشتر در این باره سایت http://www.id4africa.com/ موجود می باشد.

 

دفتر ملی داده های هویت، وزارت کشور و روابط پادشاهی هلند
وزارت کشور و روابط پادشاهی هلند، از طریق دفتر ملّی خود برای داده های هویتی، به عنوان یکی از اعضای ناظر اتحاد هویت امن فعالیت می کند.

اطلاعات بیشتر در این باره سایت https://www.government.nl/ministries/ministry-of-the-interior-and-kingdom-relations موجود می باشد.

 

کمیسیون مدیریت هویت ملّی نیجریه (NIMC)

 

رئیس کمیته مشورتی  OSIA

کمیسیون مدیریت هویت ملّی نیجریه که در سال 2007 تأسیس شد، این کمیسیون وظیفه ایجاد، مالکیت، راه اندازی، نگهداری و مدیریت پایگاه داده هویت ملّی در نیجریه، ثبت نام افراد تحت پوشش، تعیین یک شماره شناسایی ملّی منحصر به فرد و صدور کارت های چند منظوره عمومی برای افرادی که شهروند نیجریه و همچنین سایر افراد مقیم قانونی در این کشور هستند.

اطلاعات بیشتر در این باره سایت http://sofie.fr/fr/home موجود می باشد.

 

 

 

6-     انواع عضویت در SIA

عضویت در SIA به سه دسته تقسیم می شود که شامل اعضای اصلی، اعضای مرتبط و اعضای وابسته می باشد.

6-1-اعضای اصلی

این نوع اعضاء به کارگروه صنعت و کارگروه استانداردها دسترسی دارند و باید دارای خصوصیات زیر باشند:

  • دارای موقعیت گسترده ای در زنجیره ارزش مدیریت چرخه حیات هویت – هم فیزیکی و هم دیجیتالی (ثبت نام/ثبت نام، اعتبارسنجی، بیومتریک، اعتبارسنجی، مجوز، احراز هویت، فدراسیون و عدم تمرکز)
  • دارای عملیات بین المللی است.
  • دارای گواهی(های) امنیت فناوری اطلاعات، به رسمیت شناخته شده توسط کشورهای عضو اتحادیه اروپا، به شکل و مقداری که در قوانین داخلی مشخص شده است.
  • از قوانین داخلی SIA پیروی می کند

6-2-اعضای مرتبط (کسب و کارها)

این نوع اعضاء به کارگروه صنعت و کارگروه استانداردها دسترسی دارند و باید دارای خصوصیات زیر باشند:

  • در زنجیره ارزش مدیریت چرخه حیات هویت فعال است. و/یا
  • در اکوسیستم شناسه و صنایع مجاور (مانند خدمات عمومی/شناسه مدنی، امنیت عمومی، شناسه دولتی یا شناسه تنظیم شده/بر اساس شناسه دولتی مورد استفاده بخش خصوصی/تجاری) فعال است.
  • از قوانین داخلی SIA پیروی می کند

6-3-اعضای مرتبط (بنیادها/ اتاق های فکر/ انجمن ها/ مشاوره ها)

این نوع اعضاء به کارگروه صنعت و کارگروه استانداردها دسترسی دارند و باید دارای خصوصیات زیر باشند:

  • به عنوان یک بنیاد غیرانتفاعی (یا دارای وضعیت قابل مقایسه)، به عنوان یک اتاق فکر، یک انجمن، یک مشاوره ثبت شده است. و به طور متناوب
  • می خواهد سیاست شناسایی مثبت را برای محافظت از مردم و در عین حال مقابله با بزرگترین چالش های اجتماعی امروزی مانند گنجاندن دیجیتال، تغییرات آب و هوا و پایداری، پیش ببرد.
  • ارتقای نوآوری، استانداردهای باز و چارچوب های فنی برای تضمین زمینه بازی برابر برای همه بازیگران بازار (مالک، منبع باز، شرکت های بزرگ، شرکت های کوچک و متوسط، شرکت های نوپا، محلی و بین المللی و غیره) و اجازه حاکمیت دیجیتال، امنیت و پایداری. و/یا
  • کمک به/توسعه استانداردهای باز و چارچوب های فنی برای دستیابی به اهداف فوق.
  • از قوانین داخلی SIA پیروی می کند

6-4-اعضای وابسته (کسب و کارها)

این نوع اعضاء فقط به کارگروه استانداردها دسترسی دارند و باید دارای خصوصیات زیر باشند:

  • در زنجیره ارزش مدیریت چرخه حیات هویت فعال است. و/یا
  • در اکوسیستم شناسه و صنایع مجاور (مانند خدمات عمومی/شناسه مدنی، امنیت عمومی، شناسه دولتی یا شناسه تنظیم شده/بر اساس شناسه دولتی مورد استفاده بخش خصوصی/تجاری) فعال است.
  • از قوانین داخلی SIA پیروی می کند

6-5-اعضای وابسته (بخش دولتی و دانشگاهیان)

این نوع اعضاء به کارگروه صنعت و کارگروه استانداردها دسترسی دارند و باید دارای خصوصیات زیر باشند:

  • یک نهاد دولتی یا دانشگاهی است. و به طور متناوب
  • در اکوسیستم شناسه و صنایع مجاور (مانند خدمات عمومی/شناسه مدنی، امنیت عمومی، شناسه دولتی یا شناسه تنظیم شده/بر اساس شناسه دولتی مورد استفاده توسط بخش خصوصی/تجاری) فعال است. و/یا
  • می خواهد سیاست شناسایی مثبت را برای محافظت از مردم و در عین حال مقابله با بزرگترین چالش های اجتماعی امروزی مانند گنجاندن دیجیتال، تغییرات آب و هوا و پایداری، پیش ببرد. و/یا
  • ارتقای نوآوری، استانداردهای باز و چارچوب های فنی برای تضمین زمینه بازی برابر برای همه بازیگران بازار (مالک، منبع باز، شرکت های بزرگ، شرکت های کوچک و متوسط، شرکت های نوپا، محلی و بین المللی و غیره) و اجازه حاکمیت دیجیتال، امنیت و پایداری. و/یا
  • کمک به/توسعه استانداردهای باز و چارچوب های فنی برای دستیابی به هدف فوق.
  • از قوانین داخلی SIA پیروی می کند

[1] Euronext Paris: HO

[2] Giesecke & Devrient GmbH

[3] credential

[4] verification

[5] Österreichische Staatsdruckerei GmbH (OSD)

[6] Mobility

[7] ANGIEIE

[8] Center of Excellence

[9] Bundesministerium des Innern – BMI

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.