نسل جدید ریز پرنده ها

Black Hornet

0

نسل جدید ریز پرنده ها

Black Hornet

بلک هورنت نانو Black Hornet Nano یک هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) با کاربرد های مختلف اعم از نظامی  و غیر نظامی از جمله کاربرد جاسوسی و شناسایی در ابعاد بسیار کوچک است.

این نسل جدید از ریز پرنده توسط شرکت  Prox Dynamics AS نروژ توسعه یافته و هم اکنون در نیروهای مسلح نروژ، ایالات متحده، فرانسه، بریتانیا، آلمان، دانمارک، الجزایر، ایرلند، استرالیا، هلند، لهستان، نیوزلند، هند، ترکیه، آفریقای جنوبی، اوکراین و مراکش مورد استفاده قرار گرفته یا از مشتریان و دارندگان آن هستند.

ابعاد نسل جدید این گونه از پهپاد ها در ابعاد حدود 16 × 2.5 سانتی‌متر است و به اندازه‌ای کوچک بوده که در یک دست جا می ‎‎‎‎‎گیرد و باتری آن نیز در حدود 18 گرم وزن دارد.

یک اپراتور و کارآموز می‌تواند با 20 دقیقه آموزش، نحوه‌ی کار با بلک هورنت را یاد بگیرد.

این پهپاد دارای سه دوربین است: یکی رو به جلو، یکی مستقیم به پایین و دیگری با زاویه‌ی 45 درجه به پایین که فیلم و تصاویر ثابت را به اپراتور منتقل می‌ کند. یک پک بلک هورنت شامل دو هلیکوپتر است و از آنجایی که 90 درصد شارژ آن طی 20 تا 25 دقیقه به پایان می ‌رسد، زمانی که یکی نیاز به شارژ دارد، دیگری آماده‌ی پرواز می گردد.

حداکثر سرعت این ریزپرنده 21 کیلومتر در ساعت است.

این ریز پرنده اولین بار توسط سربازان نیروی شناسایی بریگاد بریتانیا در کمپ باستیون در افغانستان استفاده شده است.

در سال 2015، تیم‌های عملیات ویژه‌ی تفنگداران دریایی ایالات متحده نیز به بلک هورنت مجهز شده اند.

در سال 2018، ارتش ایالات متحده 60 فروند بلک هورنت و در سال 2022، 300 فروند دیگر خریداری کرده است.

در سال 2023 ارتش آمریکا تعداد نامعلومی پهپاد بلک هورنت 3 را خریداری کرد و گویا برخی از آنها را نیز برای ارسال به اوکراین در نظر گرفته است.

نسل جدید ریز پرنده

منبع: کانال اجتماعی متسا با اندکی ویرایش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.