چگونه به ماشین خود نفوذ کنید؟ سه روشی که هر فردی می‌تواند از آن استفاده کند.

0

چگونه به ماشین خود نفوذ کنید؟ سه روشی که هر فردی می‌تواند از آن استفاده کند.

این مقاله روش نفوذ به خودروی خودتان را شرح می دهد. این متن فقط به‌عنوان منبع برای کسانی در نظر گرفته شده که خارج از وسیله نقلیه خود مانده و خودرو آن‌ها  قفل شده است و یا برای کسانی که از آن‌ها خواسته شده تا به کسی که خودرو او قفل شده و مالک خودرو بیرون مانده است، کمک کنند.

همچنین این مقاله به‌منظور افزایش آگاهی از نقاط ضعف ذاتی امنیت خودرو است و برای استفاده قانونی و صحیح گردآوری شده است. در ادامه خواهید دید که چگونه وارد شدن به خودروی شخصی شما بسیار ساده است و امیدواریم از برخی نکات امنیتی خودرو الهام بگیرید .

انواع روش‌های نفوذ به ماشین شخصی:

  • راه آسان؛
  • راه سریع؛
  • راه حرفه‌ای.

سؤالات متداول

  • ساده‌ترین راه برای نفوذ به ماشین شخصی چیست؟

تماس با قفل‌ساز ماشین سریع‌ترین و ساده‌ترین راه است. هر راه دیگری برای باز کردن ماشین قفل شده، به یک یا چند ابزار و زمان برای آزمون و خطا نیاز دارد. انجام این کار توسط خودتان نیز خطر آسیب رساندن به وسیله نقلیه را تشدید می‌کند.

  • آیا می‌توان با کارت اعتباری در ماشین را باز کرد؟

استفاده از کارت اعتباری که در ساختمان‌ها برای باز کردن در بدون کلید استفاده می‌شود، روی در خودرو کار نمی‌کند. هرچند ممکن است امکان نفوذ به خودروی شخصی با کارت اعتباری وجود نداشته باشد، اما راه‌های مشابهی برای باز کردن در وسیله نقلیه وجود دارد.

  • چگونه از سنجاق سر برای باز کردن قفل در ماشین استفاده کنیم؟

معمولاً استفاده از قفل‌های بداهه ساخته شده از گیره‌های کاغذ، سنجاق‌های ایمنی یا سنجاق‌های بابی برای باز کردن قفل درهای خودرو توصیه نمی‌شود، زیرا قفل ماشین اغلب پیچیده‌تر از قفل استاندارد در است و احتمال آسیب رساندن به قفل ماشین در اثر استفاده نادرست از این ابزارها خیلی زیاد است.

  • آیا AAA قفل ماشین را باز می‌کند؟

اگر عضو AAA یا باشگاه‌های امداد جاده‌ای مشابه هستید، می‌توانید از یک تکنسین درخواست کنید تا ماشین شما را مستقیماً از طریق شماره خدمات باز کند. برخی از عضویت‌ها هزینه خدمات قفل‌سازی را نیز پرداخت می‌کنند.

  • آیا می‌توان با پلیس تماس گرفت تا ماشین قفل‌شده را باز کند؟

هنگامی که در ماشین خود قفل شده‌اید، نباید با مجری قانون تماس بگیرید، مگر در شرایط اضطراری که در آن باز کردن قفل ماشین برای جلوگیری از خطر آسیب بدنی لازم باشد. البته در شهرهای کوچک، ممکن است پلیس در باز کردن در خودروها در صورت تماس کمک کند.

  • اگر ماشین دارای ویژگی قفل مرکزی باشد، چطور وارد ماشین شویم؟

اگر در وسیله نقلیه‌ای تمام پروتکل‌های باز کردن قفل الکتریکی تا زمان استفاده از کلید مناسب قطع شود، به آن ویژگی بن‌بست می‌گویند. در صورتی که وسیله نقلیه دارای این ویژگی باشد، به یک سرویس قفل خودرو حرفه ای نیاز دارد. در صورت وجود این ویژگی امنیتی، نفوذ به ماشین گزینه مناسبی نیست.

  • چگونه با بند کفش وارد ماشین خود شویم؟

قابلیت باز شدن: خودروهای دارای قفل بالا / پایین

ابزار مورد نیاز: بند کفش یا طناب با قطر کم

باز کردن ماشین با یک بند کفش امکان‌پذیر است. از بین روش‌های نفوذ به خودرو، این روش به ساده‌ترین و در دسترس‌ترین ابزار نیاز دارد و کمترین خطر آسیب‌رسی به خودرو را به همراه دارد. با این حال، لازم است ماشین شما دارای قفل پست باشد.

قفل‌های پست قفل‌های عمودی هستند که به ترتیب در هنگام باز یا قفل شدن خودرو باز یا جمع می‌شوند. این قفل‌ها از بیرون خودرو قابل مشاهده هستند که این موضوع ارزیابی این قفل‌ها را در حالت قفل یا باز بودن آسان می‌کند. همچنین این قفل‌ها پایه اصلی امنیت خودروهای کلاسیک هستند و کمتر در خودروهای مدرن استفاده می‌شوند.

برای باز کردن قفل پست، لازم است پست را به سمت بالا بکشید که چنانچه این کار را با بند کفش انجام دهید ورود به خودرو امکان‌پذیر خواهد شد. مراحل انجام کار به شرح زیر است:

الف- ایجاد یک گره لغزنده:

  1. یک حلقه درست کنید؛
  2. با دست راست خود، با دو انگشت از حلقه به پایین برسید؛
  3. با آن دو انگشت، گره را در انتهای دیگر حلقه خود بگیرید؛
  4. با دست چپ، آن سمت بند طرف بدن را که نگه نداشتید بگیرید؛
  5. همان‌طور که با دست راست خود بند را بالا می برید، طول طناب را با دست چپ خود به سمت پایین بکشید؛
  6. اندازه گره را به دلخواه تنظیم و سفت کنید.

برای مشاهده نمای کلی این فرایند، می‌توانید به این ویدئو مراجعه کنید.

حالا که گره لغزنده را درست کردید، آن را در مرکز بند کفش خود ببندید. اکنون زمان آن است که یاد بگیرید چگونه با بند کفش یا هر نوع طناب با قطر کوچک وارد ماشین خود شوید.

در ماشین و طناب

ب- ورود به ماشین از طریق بند کفش دارای گره لغزنده:

  1. با گره لغزنده در مرکز طناب، ابزار را بین در و چهارچوب قرار دهید؛
  2. سمتی که گره را محکم می‌کند را پایین نگه داشته و سمت دیگر را با زاویه بالاتر نگه دارید؛
  3. با کشیدن بند در زاویه بالا در امتداد بالای در، حلقه را به سمت قفل پست حرکت دهید؛
  4. قفل پست را با حلقه بگیرید؛
  5. همان‌طور که طناب را به سمت بالا می‌کشید، گره لغزنده را سفت کنید.

برای مشاهده نمای کلی این فرایند، می‌توانید به این ویدئو مراجعه کنید.

اگر کلیدهای خود را در ماشین قفل کرده‌اید، می‌توانید آن‌ها را بازیابی کرده و به حالت رانندگی برگردید. همچنین می‌توانید با یک قفل ساز تماس گرفته و از او بخواهید که کلید ماشین را تعویض نماید.

  • چگونه سریع به ماشین خود نفوذ کنیم؟

قابلیت باز کردن: هر خودرویی که به بن‌بست نرسیده باشد.

ابزار مورد نیاز: ابزار فاصله انداز

این روش می‌تواند هر خودرویی را که دارای ویژگی‌های قفل با امنیت بالا (مانند بن‌بست) نباشد را باز کند. یعنی اگر دکمه‌ها و کلیدهای قفل داخل خودرو همچنان روی قفل‌ها تأثیر بگذارد، این روش جواب می‌دهد. فقط توجه داشته باشید که این فرایند در صورت انجام نادرست می‌تواند به خودروی شما آسیب برساند.

سریع‌ترین و مطمئن‌ترین راه برای باز کردن در خودرو، فاصله اندازی بین درب و خودرو است. اگر چه ابزارهای تخصصی برای باز کردن ماشین قفل‌شده وجود دارد،  اما گوِه چوبی یا پلاستیکی به شرط داشتن شکل گوِه‌ای، می‌تواند مشکل را حل کند. حتی یک در پلاستیکی محکم و سخت نیز همین کار را انجام خواهد داد.

ابزار دسترسی بلند می‌تواند هر چیزی باشد به شرط اینکه ابعاد مناسبی برای جابه‌جایی در شکاف و طول برای دستکاری دکمه‌های داخلی داشته باشد. اگر این ابزار چکش‌خوار نیز باشد، بهتر است زیرا می‌توان آن را خم کرد تا در اطراف موانع قرار گیرد، البته باید به اندازه‌ای محکم باشد که بدون از دست دادن شکل خم شود و فشار دهد.

برای این که بدانید چگونه با ابزار گوِه و ایجاد فاصله بین در وماشین وارد خودرو خود شوید، مراحل زیر را دنبال نمایید:

  • گوه خود را در گوشه بالایی در (سمتی که در باز می‌شود) قرار دهید؛
  • برای جلوگیری از ساییده شدن رنگ یا پلاستیک، دور آن پارچه بپیچید؛
  • گوه را به اندازه‌ای در شکاف قرار دهید تا به ابزار دسترسی شما برسد؛
  • هرچه شکاف بزرگ‌تر باشد، خطر آسیب نیز بیشتر است؛
  • از اینجا لازم است خیلی سریع کار کنید تا در برای مدت طولانی گوه نخورد؛
  • ابزار دسترسی را در شکاف قرار دهید، هدف آن دکمه‌ها/سوئیچ‌های قفل است؛
  • به سرعت کار کنید تا قفل‌های داخلی باز شوند.

این فرایند باید با سرعت، ظرافت و دقت انجام شود. زیرا پانل داخلی در نباید آسیب ببیند و خراش داده شود. بدیهی است هزینه انجام کار توسط قفل‌ساز در برابر هزینه‌های تعمیر ناشی از آسیب‌های فرد مبتدی بسیار به صرفه‌تر خواهد بود.

  • چگونه توسط یک قفل‌ساز به ماشین خود نفوذ کنیم؟

قابلیت باز کردن: هر ماشین

ابزار مورد نیاز: تلفن یا اتصال به اینترنت

اگر ماشین شما به بن‌بست رسید، باید با یک قفل‌ساز تماس بگیرید. نفوذ به خودرو پس از به بن‌بست رسیدن آن، نیاز به برداشتن قفل است و به راحتی کار در خانه نیست. در صورت قفل شدن کلیدها در صندوق عقب ماشین، ممکن است نیاز به سوراخ کردن باشد.

شرایط بسیار خاص و نادری وجود دارد که نفوذ به ماشین شما نیاز به سوراخ کردن با مته دارد. قبل از شروع کار، قفل‌ساز توضیح می‌دهد که چگونه آسیب وارد شده به وسیله نقلیه در یک منطقه محدود و به‌صورت حداقلی قابل ترمیم خواهد بود. البته پیش از شروع سرویس باید با این آسیب (کنترل‌شده) موافقت گردد.

در بیشتر موارد، یک قفل‌ساز می‌تواند یک وسیله نقلیه را در عرض چند دقیقه بدون بروز هیچ علامتی مبنی بر استفاده از ابزار باز کند. با گم شدن کلید ماشین بدون کلید یدکی، قفل‌ساز می‌تواند کلیدهای جدیدی را بسازد و وارد ماشین شما شود.

جمع‌بندی

پس از یادگیری نحوه نفوذ به ماشین خود، از ناامن بودن بیشتر خودروها آگاه می‌شوید. اما حتی با دانستن این روش‌های ساده، ممکن است به دلیل نداشتن ابزار مناسب، نتوانید وارد خودرو خود شوید. به عنوان مثال چنانچه نتوانید یک گره لغزنده را ببندید یا گوه شما مدام بلغزد، نخواهید توانست به خودرو خود نفوذ کنید؛ بنابراین بهتر است با یک قفل‌ساز تماس بگیرید.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.