تولید اعتبارنامه های امن در ایالات متحده آمریکا

(مدارک هویتی و شناسایی)

0

تولید اعتبارنامه های امن در ایالات متحده آمریکا

(مدارک هویتی و شناسایی)

اعتبارنامه های امن دولتی

کارمندان دفتر چاپ دولت ایالات متحده محصولاتی تولید می کنند که در امنیت ملت ما تاثیرگذار است. واحد بازرگانی GPO (دفتر چاپ اسناد امنیتی و اطلاعاتی) مسئول تولید اعتبارنامه های امن دولتی است. اعتبارنامه امن یک نشان کتابچه-مانند یا کارت پلاستیکی است که به مقامات رسمی کمک می کند مجاز بودن و اصالت را احراز کنند.

دفتر انتشارات دولتی:  Government Publishing Office (GPO)

GPO، کلیه ی گام های لازم در فرآیند تولید را اجرا می کند تا در نتیجه آن مشتری های ما بتوانند همه ی اعتبارنامه های امن را از یک منبع و تحت نظارت قابل اعتماد دولتی اخذ نمایند. شاید شناخته شده ترین اعتبارنامه ی امن دولتی، گذرنامه ی ایالات متحده باشد. GPO ، از دهه ی 1920 تا به امروز برای وزارت کشور گذرنامه تولید کرده است.

گذرنامه های امروزی گذرنامه های الکترونیکی هستند. لایه های امن الکترونیکی و چاپ امنیتی با هم آمیخته می شوند تا دفترچه هایی خام تولید و برای شخصی سازی به وزارت کشور فرستاده شوند.

بعضی نمایه های امنیتی گذرنامه همچون فیبرهای امنیتی را  که زیر نور فرابنفش می درخشند نمی توان با چشم غیر مسلح دید.

GPO، از سال 2005 بیش از 80 میلیون گذرنامه ی دارای نمایه های الکترونیکی امن تولید کرده است.

طرح و برنامه ی اعتبارنامه های امن

کارت های هوشمند نوع دیگری از اعتبارنامه های امن هستند.

GPO، برای “برنامه ی مسافران قابل اعتماد” وزارت امنیت میهنی کارت هوشمند تولید می نماید. این کارت ها برای مسافران از پیش  پذیرفته شده و رانندگان کامیون های تجاری دسترسی آسان در مسیر گذرگاه های مرزی بین ایالات متحده، کانادا و مکزیک فراهم می نمایند. این کارت ها همچنین برای مسافران هوایی بین المللی فرآیند عبور از گمرک ساده و بی دردسر هنگام ورود به ایالات متحده ارائه می دهند.

برنامه مسافران قابل اعتماد از 4 نوع کارت تشکیل شده است. کارت Nexus ویژه ی مرز شمالی، کارت Sentry ویژه ی مرز جنوبی، کارت Fast ویژه ی رانندگان کامیون های تجاری در هر دو مرز پیش گفته و کارت Global Entry ویژه ی گمرک ها هنگام ورود مسافران به فرودگاه است.

GPO، مسئولیت طراحی، چاپ، شخصی سازی و فرستادن این کارت ها را به عهده دارد. همه ی این مراحل طی یک عملیات هموار انجام می شوند. با یادآوری این نکته که همه ی مراحل از یک منبع بوده و همگی تحت نظارت امن دولت اجرا می شوند.

GPO ، برای وزارت امنیت میهنی کارت شناسایی نیز تولید می کند. این کارت ها مطابق HSPD-12 یعنی “بخشنامه ریاست جمهوری ناظر بر استاندارد تایید هویت” برای سیستم مدیریت دسترسی به امکانات و اطلاعات دولتی تولید می شوند.

طراحی های GPO با هدف کاستن از جعل هویت و حفاظت از حریم خصوصی تا بالاترین درجه ممکن از چاپ دقیق بهره برداری می کند.

وزارت امنیت میهنی کارت ها را شخصی سازی کرده و برای پیمان کاران و کارمندان تمام وقت در 9 اداره ی امنیتی صادر می کند. GPO ، از تکنیک های مشابهی برای کارت های DC1 (کارت شناسایی ویژه استفاده از امکانات دولت ناحیه کلمبیا) و کارت های بیمه درمان رایگان سالمندان پورتوریکو استفاده می نماید.

GPO، اعتبارنامه های امن برای کمک به امنیت رویدادهای بزرگ تولید کرده است. اف بی آی برای سوپر بول 2012 (مسابقه فینال قهرمانی لیگ ملی فوتبال آمریکایی در آمریکا) برای GPO ماموریتی تعریف نمود.

GPO، می باید یک کارت شناسایی امن و آشکار (گردن آویز) صادر می کرد که کارکنان حراست، نیروهای پلیس، آتش نشانان و تکنسین های اورژانس در طول مسابقه به گردن بیاویزند. برای مراسم تحلیف ریاست جمهوری سال 2009 GPO، برای مامورین پلیس که در میان جمعیتی نزدیک به 2 میلیون نفر انجام وظیفه می کردند، کارت شناسایی امن تولید نمود.

اعتبارنامه های مذکور هویت افرادی که در کمترین فاصله اطراف رئیس جمهور حضور داشتند را تصدیق می کردند.

GPO، مسئولیت طراحی، چاپ، ثبت، شخصی سازی و تحویل کارت های شناسایی به کاربران ذی صلاح را به عهده داشت.

GPO، کیت اعتبارنامه های امن برای آژانس های مجری قانون عرضه می کند. این کیت طرح های امنیتی کاغذی از پیش چاپ شده یا سفارشی سازی شده، روکش های لمینت، الگوهای از پیش تعیین شده و دستورالعمل های آموزشی را شامل می شود. با وجود این کیت مشتری ها قادر خواهند بود اعتبارنامه های امن خودشان را به صورت درون سازمانی و اختصاصی خلق نمایند. فرآیند ساخت اعتبارنامه با طراحی آغاز می شود. طراحان GPO مجاز به استفاده از نرم افزارهای امنیتی شدیدا نظارت شده ای هستند. آنها نمایه های امنیتی آشکار و پنهان را در هم آمیخته و طرح های چندلایه ای خلق می کنند که همزمان ایمن و جذاب باشند.

تولید اعتبارنامه های امن در ایالات متحده آمریکا

چاپ امنیتی یکی از مهمترین نقاط قوت GPO است. با فرموله کردن جوهر، کاغذ و پلیمرها بر مبنای نیاز مشتری امنیت اعتبارنامه ها ارتقا یافته و در مقابله با جعل مقاوم می شوند. اعتبارنامه های امن کارتی در محیط “اتاق تمیز” (Clean Room)  تولید می شوند. لمینت ها و مواد مغزی مرکزی بین صفحه های براق و صیقلی از جنس استیل ضد زنگ به یکدیگر متصل شده، سپس همه ی این لایه های به هم متصل شده با ضربه ی یک پیستون در دستگاه پرس به یک کارت واحد تبدیل می شوند. در انتها کارت های ساخته شده پیش از شخصی سازی و صدور تحت بازبینی موشکافانه ی کیفی قرار می گیرند.

اطلاعات شخصی هویتی همچون نام، نشانی و عکس  بوسیله ی حکاکی لیزری یا کپی حرارتی به اعتبارنامه افزوده می شوند. همه ی این اطلاعات عینا روی تراشه الکترونیکی تعبیه شده بارگذاری و قفل می شوند تا از دستکاری و تغییر مصون باشند.

مرکز اعتبارنامه های امن GPO قادر است ماهانه ده ها هزار کارت را شخصی سازی نماید. کارت ها پس از شخصی سازی برای مشتری ارسال یا بوسیله ی پست مستقیما برای کاربر نهایی فرستاده می شوند.

از طراحی تا تحویل GPO، گستره ی کاملی از ظرفیت و توانمندی تولید اعتبارنامه را به مشتریانش عرضه می نماید. همه از یک منبع و همه تحت نظارت امن دولت هستند.

درست همچون گذرنامه، کارت های امنیتی GPO با چندین لایه ساخته می شوند. تراشه های الکترونیکی، چاپ امنیتی، جوهر متغیر بصری، دیتای شخصی سازی شده، تصویر، نمایه های عینی و لمینت های شفاف، لایه های امنیتی در تولید کارت هستند.

هر لایه مانعی بازدارنده در مقابله با جعل و استفاده ی متقلبانه اضافه می کند.

GPO ، مفتخر است که از تعدادی از متولیان این صنعت گواهی نامه اخذ نموده است. ما برای ارزیابی مستقل از آزمایشگاه کیفیت مان یعنی جایی که ترکیب شیمیایی مواد اولیه خام و دوام کارت های تولید شده  تحت سختگیرانه ترین آزمایش ها قرار می گیرند، آمادگی داریم.

تولید اعتبارنامه های امن در ایالات متحده آمریکا

تاسیسات و تجهیزات تولید کارت های امنیتی GPO گواهی نامه ی ISO 9001 دارند. بازرسی های سالیانه تصدیق می کنند که شیوه های تولید و کیفیت سنجی ما با استانداردهای جهانی ISO مطابقت دارند و ما به صورت مستمر، فرآیندهای تولیدمان را ارزیابی و بهینه می کنیم.

GPO ، تنها آژانس دولتی است که در فهرست محصولات پذیرفته شده ی سازمان خدمات عمومی برای ارائه ی خدمات شخصی سازی گرافیکی، جایگاهی به دست آورده است.

حالا آژانس های دولتی می توانند به  برای نیل به اهداف HSPD-12 که در ابتدای همین سند درباره اش صحبت کردیم به GPO سفارش کار بدهند.

GPO ، مفتخر است که با ترویج اعتماد در برنامه های امنیتی مشتریانش در امنیت ملت مان نقش دارد. در همکاری با مشتریانمان، GPO ، اعتبارنامه های امنیتی از طراحی تا تحویل را تولید می کند.

همه از یک منبع، همه تحت نظارت امن دولت

ترجمه شده در اندیشکده ی آصام

اسفند 1402

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.